Tíha vesmíru | Recenze

13:21

Ahoj!
Vítám Vás u mého prvního článku. Dlouho jsem přemýšlela, jestli mám vůbec zakládat blog. Po dlouhém uvažování, jsem se rozhodla pozitivně a šla do toho. Chtěla bych tu psát recenze, fotit unboxingy a sdílet novinky z knížního světa.

Jako první knížku chci zrecenzovat Tíhu vesmíru od Jennifer Niven. Myslím si, že většina knihomolů ví, o jakou autorku se jedná. Jennifer napsala hodně známou knihu  'Všechny malé zázraky'. Já byla z minulé knihy nadšená. Líbila se mi a hodně věci mi dala. Bohužel se to ale nedá říct o této knize.

Tíha vesmíru
Autor: Jennifer Niven
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání v ČR: 2007
Počet stran: 408
Mé hodnocení: 45%

Na knihu jsem se hodně těšila a doufala, že bude na stejné úrovni jako její předešla kniha. Pro knihu jsem skoro až běžela na Svět knihy, kde se měla začít prodávat.
Jsem ráda, že Yoli zanechalo zahraniční obálku. Je krásná a nějakým způsobem i originální.
Anotaci jsem před začátkem čtení nečetla. Chtěla jsem být překvapená a to se i stalo.
Po první kapitole jsem byla nadšená. Viděla jsem tam originalitu a zajímavý děj.
Bohužel jsem po pár kapitolách změnila názor. O tom ale až později..

O čem je tedy Tíha vesmíru?

Hlavní hrdina Jack, trpí prosopagnosii, což znamená, že nerozeznává obličeje. Je oblíbený, chodí s nejhezčí dívkou ze školy a na první pohled vypadá šťastně. Nikdo ale neví, čím si prochází. Rodina se mu rozpadá a tají všem svůj handicap. Když se ale potká s Libby, která trpí nadváhou tak se jeho život změní.
Libby nastupuje do třetího ročníku na střední škole, kde je náhodou i Jack. Ani jeden si ale neuvědomí, že se znají už několik let. Libby žije pouze s otcem. Její matka zemřela náhlou smrtí, což mělo velké následky i na Libby. Nechodila do školy, přejídala se a myslí si, že umře náhle jako její máma. Libby ve škole šikanují kvůli její nadváze a minulosti. Přežít střední školu ji pomáhá hlavně tanec.

Hodnocení

Nevím, jestli jste už knihu četli, ale celé dílo mi připomíná knihu Eleanor a Park od Rainbow Rowell.
Má to podobnou zápletku i děj. Na této knize se mi ale líbilo propojení s minulostí a odvážnost hlavní hrdinky. Bohužel, se mi nezalíbil Jack, který mě dost často štval.
 Zdálo se mi, že se v knize vůbec nic neděje a upřímně... Mrzí mně, že jsem začala číst zrovna Tíhu vesmíru. Do čtení jsem se nutila a chtěla jsem, aby kniha už skončila.. A konec? Doufala jsem, že autorka napíše aspoň druhou polovinu lépe. Bohužel, se to tak nestalo a konec byl předvídatelný a nudný.
Vůbec nechápu, jak tato kniha mohla udělat velký boom v zahraničí. Mé hodnocení je tedy 45% a já doufám, že příští recenze bude už pozitivnější :D.

Další článek bude unboxing několika balíčků! :)

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Jsem ráda, že sis taky založila blog - Vítej v rodince! :D Jinak já mám knihu doma v angličtině, ale taky se do ní nijak nehrnu. Už se těším na další články :)
    http://dreamyinbooks.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Danielko, velmi pěkná recenze! Neskutečně se mi líbila!

    Když jsem tuhle knihu od Jennifer Nivenové viděla, říkala jsem si, nejsem si jistá, jestli to bude tak dobrý příběh jako 'Všechny malé zázraky' - řekněme si upřímně, ty jsou nepřekonatelné... Ovšem nebyla jsem si s další knihou jistá - už několikrát se mi stalo, že jsem se z první knihy doslova posadila na zadek a pak z té druhé jsem byla zklamaná...
    Myslím, že jsi mě jen utvrdila v tom, abych si tuhle knihu nepořizovala - možná časem, nevylučuji to, ale teď rozhodně ne.

    Jinak ti chci pochválit stránku, máš ji opravdu nádhernou :-)
    Těším se na další článek ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, děkuji moc! Tvůj komentář mi udělal velkou radost! :)
      Já doufala, že autorka nezklame. Četla jsem samé pozitivní hodnocení, takže jsem od knihy hodně očekávala. Což byla obrovská chyba.
      Knihu si určitě časem přečti. Sto lidí, sto chutí. Třeba se ti bude líbit, ale jelikož máme podobný vkus na knížky, tak si myslím, že budeš mít podobný názor :D
      Ještě jednou děkuju! <3

      Vymazat

Popular Posts